יום רביעי, 6 בפברואר 2008

ראיון הפרישה של קלצ'נקו שמספר שכמעט חתם בצ'לסי...



אתמול הכריז סרגיי קלאצ'נקו המולדובי הבינלאומי על פרישתו מכדורגל. סרגיי היה חלוץ מצויין ומהיר מאוד וגם אדם נחמד, לבבי שאפילו למד והתראיין בעברית בתקופה בה שהה בישראל. היום מתפרסם במולדובה ראיון עם האיש הגדול הזה, אני מנסה לתרגם אותו בעזרת תרגום און ליין, מקווה שייצא נאמן למקור:

לא חבל לפרוש? תראה את מאלדיני שעדיין משחק במילאן?

"הדבר הכי חשוב בכדורגל זו תשוקה וכשזו נגמרת ולא כיף ללכת לאימונים ומשחקים, צריך לפרוש, בלי נשמה אי אפשר לשחק כדורגל."

ואם תהיה הצעה טובה מקבוצה ברוסיה?

"הבן שלי בבית ספר, נולדה לי יבת שלישית ורק עכשיו הפנמתי שהם גודלים בלעדיי. שחקתי בחו"ל, שלוש עונות ברוסיה , צברתי מאות שעות טיסה בביקורים במולדובה והמאמנים לא מתים על זה.

העונה שחקתי במטאלוג הרוסית ובסיומה נרמז לי שלא אמשיך בקבוצה, למרות שהייתי בין המצטיינים במבחני טרום העונה אז החלטתי שהגיע הזמן לעזוב. אם תגיע הצעה ממדינה קטנה כמו קפריסין למשל, יכול להיות שאסכים לחתום."

שיחקת ברוסיה, ישראל, מולדובה, הולנד, איפה הרגשת הכי נח?

"בזימברו זיכיתי חמש פעמים באליפות, בהולנד היה בסדר וברוסיה לא ממש התאקלמתי, לא היה להם סבלנות בשבילי."

ולמה לא המשכת בהולנד?

"הייתי בקבוצת Go Ahead Eagles בכנף שמאל, אבל אהבתי להכנס לאמצע ולכבוש, בסיום העונה ירדנו ליגה, התלבטתי אם להמשיך עוד עונה והחלטתי לא לשחק בליגה נמוכה."

חיכיתם לישראל? הנה זה מגיע, הכתב מבקש מסרגיי להתייחס לתקופה שלו כאן:

"היה נהדר! המשפחה שלי היתה איתי, גרתי ליד הים עם רכב צמוד. מה שהפריע לי היה בעיקר מזג האויר ,היה חם מאוד ובמשחקים שמתחילים בשש קשה מאוד לשחק בחצי הראשון. אני חייב לציין שבישראל יש אוהדים נפלאים.
לשני המועדונים ששחקתי יש תמיכה ממפלגות פוליטיות .

שחקתי בחיפה מול הפועל וכבשתי את שער הנצחון, האוהדים עצרו את הרכב, הוציאו אותי והרימו אותי על הכתפיים. כשהגעתי למגרש האוהדים משתי הקבוצות היו שרים לי שירי כבוד ומאוד אהבתי את . הכניוי שלי היה "קלאצ'ניקוב" כשהכוונה היא לרובה."

מן הסתם העונה באופ"א עם הפועל ת"א ובמשחקים מול מילאן וצ'לסי באופ"א היתה תקופה מוצלחת עבורך?

"היינו קרובים מאוד לעבור את מילאן, במשחק הראשון נצחנו 1-0 ובמשחק השני בו הפסדנו 2-0היו לנו שתי הזדמנויות מול שער ריק ואם היינו כובשים זה היה מספיק לעבור שלב, היה חסר לנו מזל."
סרגיי חושף בראיון שהוא כמעט חתם בצ'לסי.
"בסיום המשחק מול צ'לסי בדק רניירי את גילי, כשגילה שאני בן 30, אמר שחבל ואם הייתי צעיר בשנתיים שלוש היה מחתים אותי במועדון. שחקתי עם בניון עונה בחיפה וזו היתה עונת השיא בקריירה שלי, כבשתי 22 שערים והוא 18. התמודדתי מול בן חיים מצ'לסי ואף פעם לא התרשמתי שהוא כדורגלן טוב במיוחד, דוקא תמיד ששחקתי מולו היה לי קל מאוד."


חש פספוס?

"כן, אני מצטער שמעולם לא שחקתי בליגה אירופאית בכירה, לא ממש מחזיקים ממולדובה באירופה ומכאן קשה להגיע לאנגליה וספרד."


איך התמודדת עם כוכבי כדורגל בכירים באירופה?

"נורמאלי לגמריי, הם סה"כ בני אדם ויש לי גם כמה חולצות שהחלפתי איתם בסיום המשחקים, אחריי המשחק מול צ'לסי החלפתי חולצות עם השוער."

הבן שלך יהיה שחקן כדורגל?

"הוא בן 6, אבל עכשיו בטורניר בטיראספול הוא כבש 12 שערים ושיחק נגד ילדים שגדולים ממנו בשנה, הוא יהיה שחקן ולא סתם, אלא כדורגלן מצויין."


מה אתה עושה בזמנך הפנוי ?

"אני איש של בית, אוהב לנגן בגיטרה ולבשל. אשתי מרוצה ולפעמים שאני מגיעה הביתה ואין ארוחת ערב, אני הולך למטבח ומבשל לכל המשפחה."




השיר הרשמי של יורו 2008

שאותו נבחר לבצע הראפר שאגי, מוזר מעט לטעמי, הקליפ דוקא לא רע בכלל..תבלו:


תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

שחר, המון תודות על הבלוג, גיליתי אותו היום דרך פורום הכדורגל של תפוז. הבלוד מאד מעניין ואהבתי במיוחד את הפוסט הזה, באמת שחקן ענק קלצ'נקו.

המון המון תודות!! שיהיה בהצלחה בהמשך :)
פבלו, בואנוס איירס.

קבל במייל הודעה על עדכון

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner